המאמר בוחן את אופייה של האהבה הרומנטית המתפתחת בין מורים ומרצים לספרות ולתרבות, המלמדים בין היתר על אודות האהבה, לבין תלמידותיהם. הוא מנתח בעיקר שתי יצירות ספרות ישראליות המציגות אהבה מעין זו וקשר המתפתח בין מורה לתלמיד על רקע הוראת הספרות והעיסוק היצירתי במילה ובאהבה. המאמר מראה: א. שההוראה קשורה ביסודה לארוס, בהיותה עוררות לרעיון; ב. שעיסוקן של הדמויות הפועלות בכוח היצירה של המילה יוצר את התשתית לאהבתן ומזין אותה. וזאת בשל כוח הפיתוי שאף טמון בה והדרור האישי שהיא מעוררת; ג. שאהבה זו, כאהבות רומנטיות רבות אחרות, מהדהדת למעשה אהבות קודמות המתוארות בספרות ובתרבות שאחראיות במידה רבה ליצירת מושג האהבה הרומנטית.
- צפו במאמר המלא
- |
- שלחו לחבר
- |
- העתיקו את ה- URL
- |
- צטטו את המאמר
- |
- הוסיפו תגובה
- |
-
שתפו